ridpasset med falcon!

Idag fick jag falcon! Han va mysig att stå o borsta men sen när jag skulle sadla ville han naffsas lite o lyfte upp ena bakbenet haha, börjar bli lite som remington x)
sen så skulle vi hoppa upp, fixa läderna osv.. sen så skritta vi några varv innan vi satte igång med själva övningen. vi skulle träna lydnad haha, låter som typ lydnad med hunden xd men ah :P
man skulle göra skänkel vikning från ena långsidan, sen vid c en liten volt o sen på andra långsidan skritt halt. det gick  bra, falcon va lite seg men oxå lite stark. skänkelvikningen gick inte så bra men malin sa att han kan va svår att flytta. efter ett tag gjorde vi även övningen i trav, där gick det helt okej. men fortfarande va det skänkelvikningen. vi fick även galoppera några varv, det gick bra men lite segt :)
imon åker jag till pappa, gör lite tidsinställda inlägg då jag inte har tid för att blogga där.
falcon.jpg

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



ditt fina namn  
E-post    
Din Blogg/hemsida    


Kom ihåg mig?

direktlänk