gårdagan

orkade inte blogga igår.. så skriver nu ist om igår i stallet.
jag började med att hämta reme i hagen vilket gick bättre en vanligt. sen så borstade jag hnm o gjorde han klar. det va endast när jag skulle spänna sadelgjorden som han försökte bita mig... Jag hoppade upp o red en bit, sen tappa jag spöt o fick hoppa av. sen krångla han när jag skulle hoppa upp igen så fick ge han en morot. men jag red långa rundan till paddocken o lite i paddocken, han kändes bra. vi hade även halsring på denna gången men vilket det verkade som han inte tyckte så jätte mke om..
sen med elvan tog jag oxå långa rundan. hon va pigg o frammåt o vi hade jätte roligt!
sen så står det en shettis nära ägaren. han som bor mittemot stallet äger den men den har gått som sällskap hos en annan.. men tyvärr så har den inte blivit skött på 3 år.. den ska iaf komma till vårat stall o jag ska ta hand om den :) det är elvans syster nikita. berättar mer efter skolan

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



ditt fina namn  
E-post    
Din Blogg/hemsida    


Kom ihåg mig?

direktlänk