gårdagens uteritt på storhäst

Igår red jag som sagt på storhäst! Jag ville inte blogga igår för jag mådde nte så bra men ah..
Det började med att jag och rebecka kom dit. Det va ingen i kanseliet men malin kom sen o sa att jag skulle ha Falcon. Bytte om, gick till stallet o leta efter falcon.
Han va rätt så stor gemfört med alla ponnysar xd men han va snäll i stallet o öronen pekade ganska mke fram.
sadlingen gick bra bara att jag fick stå på tå x) när jag skulle tränsa drog han upp huvudet men tillslut gick det!
Klara för uteritt o vi gick för att sitta upp. spände sadelgjorden o hoppa upp, kortade stigläderna oxå.
Det kändes väääldigt ovant att va så högt uppe men det gick bra. Vi började trava o hjälp vilken skilllnad det va! han va lite stark men ändå lite seg. vi tog även en "lugn" galopp elr ah falcon börja bocka lite smått o sen så va vi längst fram x) sen vid ngt tillfälle så blev hästarna rädda för ngt så alla börja springa lite hehe..
Jag ska fortsätta på storhäst iaf!
falcon.jpg

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



ditt fina namn  
E-post    
Din Blogg/hemsida    


Kom ihåg mig?

direktlänk