mer om nikita o om dagens gymnastik träning!

ja som sagt, nikita har inte blivit skött på 3 år.. kanske en aning lite borstad då.. snart ska hon komma till reme o elvans stall (vet inte när men det blir närsom)
hon är som sagt elvans syster o jag ska ta ett kort på henne sen så ni får se hur hon ser ut! hon har iaf mke mer man än elvan.. men det är ju för elvan kliar sig hela tiden så manen blir ojämn o ful så då klipper dom henne.
Vet inte riktigt om man måste börja helt från grunden igen men det kan jag tänka mig.. hon är inte van vid människor längre, då måste hon liksom vänja sig vid det osv.. det kmr bli jobbigt, motgångar osv men hon är värt ett lika bra liv som alla andra!
jag har iaf tänk att börja ta promenader med henne o testa på alla gångarter för att se hur hon är, sen så får det bara flyta på :)
GYMNASTIKEN
Idag på gymnastiken skulle v köra upphöjt! asså man har 2 plinat, emellan dom lägger man 3 bänkar o sen 2 tjockmadrasser på. det blir ganska högt men det är för att man ska få upp höjden.
vi började med att värma upp, lite jogging, spring, sidhopp, vristhopp och lite annat. När vi va varma tänjde vi elr är det strechning man säger? aja ngt iaf.. sen så körde vi igång o som vanligt stog vi  "våra lag" (vi har delat upp oss i yngre och äldre då det finns många småttisar hehe..) Vi började med ljushopp vilket mitt inte alls blev bra haha... sen så körde vi kullerbytta o  va faktist rätt nöjd med den! tillslut körde vi volt o som vanligt är det mina armar.. vet inte vad dom håller på med men dom kmr in på ett "fult" sätt..
aja, det gick bra o va en bra o rolig träning :)
En bild på mig och vicke- http://vickevictoria.blogg.se/ sen i sommras :) <3

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



ditt fina namn  
E-post    
Din Blogg/hemsida    


Kom ihåg mig?

direktlänk