Det första året med ridning

Jag kommer ihåg första onsdagen jag var på 4H när jag börjat rida, som igår..
Vi stod i stallgången med våra föräldrar och gick igenom namn . Jag kommer ihåg att jag var väldig nervös, jag kommer faktist inte ihåg vad vi gjorde första gången. Tror vi var inne hos Hugo och borsta honom, eller bara pratade. Men skit samma.
Resten av gångerna, tränade vi bara på att sadla, tränsa, vi fick rida med ledare och massa annat nybörjarsaker. I slutet av terminen fick vi rida ut.
Jag hade Pelle, en fjording lite sur av sig och vill vara boss över alla andra. Vi red ut , och det var första gången jag red ut. När vi hade en bit kvar så stannade Hugo, och jag var inte bredd på det. Så jag råkade komma för nära starshine, och Pelle började bita starshine vid rumpan. Då sparkade starshine till Pelle. Och då skulle ju såklart Pelle också sparka till. Så jag flögg av honom, och landade på massa stenar. SAtte upp igen och vi fortsatte rida tillbaka.

Min första avramling, på min första utritt. Illailla måste jag säga. Men det gick bra iallfall. Minns att jag hade lite ont i svanskottan. Men jag var lika glad för det. Haha!
Jag och Löparn första gången jag satt på hans rygg.
När ridningen började igen nästa termin så hade vi börjat rida i paddocken. Vi fick även testa på att trava. Terminen gick jätte fort, och jag längtade till nästa onsdag hela tiden.
På sista lektionen på terminen gick det inte alls bra..
Vi skulle rida barbacka och jag fick Csenge. Det var vinter, snö & is, och riktigt dåligt underlag.
Vi skrittade bara lite tror jag. Jag vet inte om vi fick trava. Men halva tiden hade nog gått, och några killar & tjejer börjar skjuta raketer.. Jag som hade csenge som är så lätt rädd. Det gick inte alls bra då..


Jag ska vara så taskig och säga såhär , Fortsättning följer...  ;)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



ditt fina namn  
E-post    
Din Blogg/hemsida    


Kom ihåg mig?

direktlänk