Ridpasset med Jannie

Idag fick jag Jannie, i början kändes det konstigt då hon har ett stort steg o högre bakben..
Vi skulle träna på galopp arbete på volterna :)
Vi började med att värma upp i skritt och halt, det lyssnade Jannie bra på och hon stannade direkt när jag sa till henne.
Sen tog vi upp sigbyglarna för att trava på volterna, det gick oxå bra och hon lyssnade fint på mina hjälper. Men det tog en liten stund tills jag fick till den rätta formen o ställningen på henne.
När alla hästarna gick bra så lät vi dom pusta ut ca 5 min.
Vi tog ner stigbyglarna igen och gick in på volterna, nu skulle vi trava halva volten, göra sidvärtsrörelse mot den öppna sidan o sen fatta galopp. Det gick iinte bra, hon lyssnade inte på mina hjälper och vi fick inte fram någon galopp.. När vi bytte volt så provade vi men då lyssnade hon fortfarande inte så jag fick ett spö och då blev hon mycket mer frammåt o fick en underbart skön galopp!
Jag tycker att ridpasset va okej, dock har jag inte ridit Jannie på minst 1 år!
Janni sept 09

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



ditt fina namn  
E-post    
Din Blogg/hemsida    


Kom ihåg mig?

direktlänk