Stallet

Idag har jag varit i stallet, jag började med att hämta Elvan. Släppte hennne lite i hagen brevid för att busa lite men hon va inte på det humöret så jag tog henne oså gick vi till stallet o så borsta jag o lite så..
Med Elvan tog jag långa rundan till paddocken, sen så va jag även i paddocken. Hon tyckte det va roligt och jobbigt att få komma ut o springa av sig, tränade lite på att hon ska ha mer fokus på mig då hon tappat det.. Så, skritt, halt o trav va det vi tränade på när hon gick brevid mig utan att jag hållde i henne vilket hon va duktig på, sen galoppera hon på ängen påväg till paddocken o det va jääätte mysigt.. sen i paddocken hoppa hon lite, skulle longera lite oxå då hon inte alls är bra på det o måste träna, det blev ca  stegringar... Men hon tyckte det va kul iaf!
Påvägen hem va jag trött i benen så knöt fast grimskaftet på ena sidan av tränset oså satt jag upp o galoppera på ängen, hon bocka lite men vilken känsla det va!
Detta va nog en av dom bästa gångerna jag varit med henne!
Sen fick hon springa själv till hagen, släppte in henne där o tog remington.. Han va lite små sur som vanligt men blev bättre när vi gått en liten bit från hagen.
Gjorde i ordning han, o gick till en liten gräsplätt där jag skulle sitta upp.. som vanligt krångla han när jag skulle hoppa upp men jag kom upp o då snörra han runt o höll på.. sen red vi korta vägen till paddocken, kände lite hur han va i paddocken. Han verka bra så jag skulle prova hoppa, kom i galopp o sen tvär vägrar han o jag hamlar på halsen x))
Sen tog vi även en skööön galopp tur på ängen vilket han älskar. När vi började närma oss stallet satt jag av, vi tränade på att göra halt o börja skritta :) det gick bra att göra halt men inte att börja skritta igen xd
lite bilder från idag! (mobilbilder)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



ditt fina namn  
E-post    
Din Blogg/hemsida    


Kom ihåg mig?

direktlänk