skitväder elr vadå!?

ja som sagt, det regnar alltid i borås -.- stämmer verkligen iin typ!
iaf i skolan hände det inte så mke, trist väder = trööött sandra!!! men efter skolan va det stallet, kunde inte bestämma mig riktigt om jag skulle skippa det elr inte men det va verkligen värt att jag åkte dit en stund!
började med att jag kom dit, hästarna har bytt hage till den bakom stallet så ja det va bara att öppna o ropa på dom! då kom dom lunkandes fram till mig :) o gissa vem som kom fram först?! jo nikita! för första gången kmr hon fram så där :)
men jag började borsta pluttisarna, elvan va lite orolig elr ngt.. spänd typ. men annars va dom myyysiga :) sen så börja jag träna elvan lite. backa, fram, halt, huvudet på sne o lite så :) det gick ffaktist väldigt bra o stolt över henne!
sen så tog jag nikita, tog ut henne i hagen för att se hur hon va utan dom andra, lite stressad o fokuserade mer på hästarna men det kmr säkert gå bra senare!
sen tog jag reme, borstade honom när han stog lös, sparkade en gång.. han är precis som diler när det gäller att göra iordning, sparkas o bits... det är ett beteende som jag hoppas kmr bort snart! men sen va han duktig när han gick efter mig, skänkel vikning (vet inte vad det heter från marken) backa, fram, sväng osv!
aja nu ska jag fortsätta med min eng :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



ditt fina namn  
E-post    
Din Blogg/hemsida    


Kom ihåg mig?

direktlänk