uteritt

Idag red jag med ägaren till mina medryttarhästar.
Vi skulle ta in alla hästarna men som vanligt så blir reme sur o går i väg hehe..
När vi kom in till stallet o börja borsta va reme lite smått sur, men jag struntade i det o kliade hnm o det gillade han!
Sen så skulle jag sadla fast han högg efter mig o va jätte jobbig så jag tränsa o sen spände sadelgjorden xd o då brydde han sig inte :)
Vi red en runda som jag aldrig ridit innan, den tog ca en timma :)
Började med att skritta hästarna, sen tog vi lite trav steg o sen blev det galopp, idag va det inget träningspass utan mer bara lite skojj o chill.
När vi kom till några hus va det typ ngn som va ute o fixa i trädgården, hon sa hej o sen börja det hagla :P såklart sparkar reme saga (ägarens sköthäst) o hon som kollar på oss blir lite rädd.
Men vi skrittar vidare i haglet som dock sluta typ efter 5 min :D
Men iaf så bytte vi hästar o skritta en stund. sen skulle vi hoppa av för vi skulle gå på en mini bro o så, det gick bra o saga brydde sig inte, dock va den lite hal så hon halka till lite.
Sen blev det galopp på ngt spring/gå/ rida spår :D full fart med mig o saga !

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



ditt fina namn  
E-post    
Din Blogg/hemsida    


Kom ihåg mig?

direktlänk